“Hazır mısın? Bu benim ilk çifte hackim.”
Zach Brooks, nar soslu mangalda kuzu kalbi ve pitmaster'dan aldığı yumuşak, dumanı tüten pideden oluşan bir kağıt tabak sunuyor. III Mas Barbekü'de, aniden ortaya çıkan bir taqueria olan Macheen'deki şüpheli aşçıya. Row DTLA'daki haftalık açık hava gıda pazarı Smorgasburg'da saat sabah 10:30 ve dört saatten fazla süredir çalışan Brooks aç.
Bir çocuk neşesiyle, “Bu kuzuyu alıp kahvaltılık börekinizin içine koymanızı düşünüyorum” diyor. “Sonra bu pideyi alıyorsunuz ve onunla Macheen tarzı bir sandviç yapıyorsunuz. Dolgu kadar iyi ne olur sence?”
Los Angeles'ın her kültürel köşesini şekillendiren değişim yaratanları keşfedin. Bu hafta size gücün düz bir çizgide ilerlemediğini anlayan ve noktaları nasıl birleştireceğini bilen Konektörleri sunuyoruz.. Her Pazar başka bir taksit için tekrar gelin.
Birkaç dakika sonra, Macheen ekibi ona kuzu kalpli kahvaltılık börek ve kızarmış tavuk dolgulu pide sandviçi verirken, 48 yaşındaki Brooks cevabını alıyor. “Tam bir değişiklik!” Brooks heyecanla haykırıyor.
Brooks, yakındaki bir tezgahta Kamboçya sokak yemekleri için sıraya giren insan kalabalığının arasından sıyrılıyor ve tabağı sabahın ortasındaki güneş ışığına çıkarıyor. Erimiş iç kısımlarını ortaya çıkarmak için burrito ve sandviç yarımlarını istifliyor ve hızlı bir fotoğraf çekiyor. Sonra kazıyor, patates kızartması parçaları ve kızarmış tavuk aşağıya doğru uçuşuyor.
Her ne kadar kendisini “yemek yemeyi seven şişman bir adam” olarak tanımlasa da Brooks, Los Angeles'ın mutfak dünyasının imrenilen bir köşesinin bekçisidir. Smorgasburg'un genel müdürü olarak, Pazar pazarında yer kapmak için çabalayan birçok acemi gıda girişimcisinden hangisinin kendisine katılacağına karar veriyor. özenle seçilmiş kadro. Brooks'tan gelen bir davet paha biçilmez bir destek sağlayabilir. Smorgasburg'da kendilerine yer edinen gelecek vaat eden kişiler, ya kendi restoranlarını açarak ya da yemek kamyonları ve pop-up'ların kalabalık dünyasında başarı elde ederek, defalarca daha büyük şeylere yöneldiler.
Brooks olmasaydı Los Angeles, mezun olan Smorgasburg mezunlarından birkaçını saymak gerekirse, Banh Oui'deki yaratıcı sandviçleri, Wanderlust Creamery'deki Asya aksanlı dondurmaları veya Tacos 1986'daki son derece lezzetli ızgara etleri keşfedemeyebilirdi. tuğla ve harç konumlarına. Ve bu günlerde, Lobsterdamus ve Chimmelier gibi sosyal medya aracılığıyla hayran kitlesine sahip son derece popüler satıcıların genel merkezi olarak hizmet veriyor. Aynı zamanda, Teksas tarzı ızgarayı Orta Doğu lezzetleriyle harmanlayan III Mas ve çılgınca yaratıcı Tayland esintili dondurma lezzetlerinin tedarikçileri Moom Ma'am dondurması gibi daha yeni konseptler için gerçek dünya deneyimi sağlıyor. (III Mas kısa süre önce yeni açılacak bir şarküteri ve fırına odaklanmak için Smorgasburg'dan ayrıldı.)
Lobsterdamus'tan Johnny Angeles, “Adamın rüya gibi bir işi var; başvurduğumuzda geldi ve 'Tamam, biraz ıstakoz yiyeyim' dedi” dedi. “Bize gerçekten inandı ve bugün sahip olduğumuz başarıya sıçramamız için bize bir platform verdi. Olmadan [Brooks]tamamen farklı bir hayat yaşıyor olurdum.
Smorgasburg'un kurucuları Eric Demby ve Jonathan Butler, Brooklyn, NY'deki ilk lokasyonlarından batıya doğru genişlemek istediklerinde, 2009'da Los Angeles'a taşınmadan önce etkili New York yemek blogu Midtown Lunch'ı kuran Brooks'a yeni gösteriyi yönetme konusunda başvurdular. . Brooks pek de heyecanlanmamıştı.
“Bunun berbat bir fikir olduğunu düşündüm!” Brooks dedi. “LA New York değil. Ve şehir merkezi Brooklyn değil. Ve eğer 20.000 kişinin sokaklarda dolaşmasını bekliyorsanız Los Angeles'ın nasıl çalıştığını anlamıyorsunuz demektir.”
Demby ve Butler ısrar ederek Brooks'u Smorgasburg'un gelecekteki evini – geliştiricilerin üst düzey mağaza ve apartmanlardan oluşan bir koleksiyon olan Row'a dönüştürmeyi planladığı Los Angeles Sanat Bölgesi'ndeki artık kullanılmayan Alameda Ürün Pazarı'nı – incelemeye ikna etti. Ziyaret ve daha fazla toplantıdan sonra Brooks bu fikre ulaştı.
Bağlantılarını kurmaya ve hayran olduğu şeflere yaklaşmaya başladı. Derinlik ve çeşitlilik çok önemliydi: “Hayalim Jonathan Gold'un seveceği bir kadroya sahip olmaktı” dedi merhum LA Times yemek eleştirmenine atıfta bulunarak. “Ama aynı zamanda turistlerin seveceği, Instagram'daki insanların seveceği ve ikinci nesil Çinli çocukların seveceği şeyler de istedim. [San Gabriel Valley] İyi yemeğin ne olduğunu bilenler çok sevinir.”
Ayrı durmaya özen gösterdi. “İstediğimiz son şey, insanların Smorgasburg'a girip şöyle demeleriydi: 'Ah, çiftçi pazarımızdaki satıcılar var, Salı günleri ofisimin önüne park eden tüm yiyecek kamyonları var'” dedi. “İnsanların içeri girdiğinde tamamen farklı bir şeyle karşılaştıklarını hissetmeleri gerektiğini biliyorduk.”
Brooks yapmak istediği şeyi başarmış gibi görünüyor. COVID-19 salgını sırasında 15 ay kapalı kalan pazar, Temmuz 2021'de rekor bir katılımla yeniden açıldı ve bugün, her Pazar kapılardan giren 6.000 ila 10.000 kişi, 50 ila 60 satıcının teklifleriyle karşılaşıyor. Yiyecekleri Los Angeles'taki pek çok göçmen topluluğunun geniş çeşitliliğini yansıtıyor. Chimmelier'den son derece çıtır, baharat kaplı Kore usulü kızarmış tavuk var; Evil Cooks'tan korkutucu derecede dokunaçlı bir papaz; Lei'd Cookies'ten Hawaii esintili ikramlar (slogan: “kurabiyeler o kadar güzel ki, kendinizi daha yeni tatmış gibi hissedeceksiniz”).
Eski ürün pazarının otoparkında daha fazla stant için yer var ve Brooks, olası yeni satıcıların başvuru sayısının pandemiden bu yana istikrarlı bir şekilde arttığını söylüyor. Ancak çok büyümek konusunda tereddütlü: “Burada kimse nakit para kazanmıyor” dedi. “Satıcıları sürdürülebilir hissettirecek şekilde ekliyoruz. Bir satıcı bile diğerinin kârlı olup olmaması arasındaki farkı yaratabilir.”
Satıcılar tezgahları için her hafta 150 ila 350 dolar arasında ödeme yapıyor ve kendi yiyecek fiyatlarını belirliyor; Smorgasburg satışlarından pay almıyor. Ekip, finansman konusunda ağzı sıkı olmasına ve gelir rakamlarını açıklamayı reddetmesine rağmen, pazarın parasının çoğunu, Guelaguetza'dan Fernando Lopez ve I Love Micheladas tarafından yönetilen, sürekli kalabalık olan şirket içi bira bahçesinden kazandığını söylüyorlar. DineLA, LA Phil ve San Pellegrino gibi markalar ve topluluk ortaklarıyla etkinlikler olarak. Kiralama yoktur; Satıcılar isterlerse ayrılmakta özgürdürler.
Brooks, Smorgasburg'da bir yer bulmayı umut eden insanlardan ayda 100 başvuru aldığını tahmin ediyor. Tutkunun, iş anlayışının ve elbette harika yemeklerin bir karışımını arıyor. Yemeklerin sosyal medya için görsel çekiciliği olması yardımcı olur, ancak bu bir gereklilik değildir; Brooks, düzenli olarak Smorgasburg'un sosyal medya kanallarında satıcılara yer veriyor ve katılımcılara kendilerini nasıl tanıtacaklarını öğretmeye yardımcı olmak için TikTok gibi platformlarla atölye çalışmalarına ev sahipliği yapıyor.
Her ilişkide olduğu gibi, zamanlama çok önemlidir; potansiyel bir satıcının sunmak istediği yiyecek, zaten listede olan birinin işini baltalama tehlikesi taşıyorsa, büyük olasılıkla bir yer alamayacaktır. Ancak, diyelim ki, çok popüler bir dondurma satıcısı kendi yerini açtıysa (Wanderlust Creamery'de olduğu gibi), Brooks, değerli bir halef bulmak için kısmen Dondurma Sokağı gibi haftalarca sürecek bir etkinlik başlatabilir ( Moom Ma'am'a girin).
Brooks, Smorgasburg'un satıcıların lehine olacak şekilde iş yaptığını vurguladı. Organizatörlerin bir şefin satışlarından önemli bir pay aldığı veya şefin sergilenmesi karşılığında yiyeceklerini vermesini beklediği yemek festivallerinde tipik olarak sunulan düzenlemeleri küçümsüyor.
“Başarılı bir şirket olmak için ihtiyaç duyduğumuz parayı, çalışanlarımızı ezmeden kazanabiliriz” dedi.
Bu şefin ilk MO'su, kurumsal derebeylerini biraz rahatsız ediyor.
Demby, “Zach'in Aşil topuğu varsa, o her zaman satıcının tarafını tutuyor demektir” dedi. “Artık çok daha fazla insan geliyor, daha fazla kira talep edebilirdik ama o şöyle şeyler söylüyor: 'Bu adamlar piyasanın ruhu için önemli ve fiyatları yükseltirsek gidebilirler.'”
Her şeyden önce, Brooks bağlılık talep ediyor – katılımcılar her hafta ister yağmur ister güneş olsun stantta bulunmalıdır – ve tıpkı pazarın kendisinde olduğu gibi sadık bir takipçi kitlesi oluşturmanın zaman alacağı konusunda onları uyarıyor. “Satıcılar bunun bir ortaklık olduğunu biliyor; onlar için çok şey yapıyoruz ve onlardan, yaptıklarımıza saygı duymalarını bekliyoruz çünkü bu, sonuçta onların başarılı olmasına yardımcı olacak.”
Sert aşk, Brooks'un keskin, kendini beğenmiş mizah anlayışına ve satıcılarının amigo kızlarından biri olmaktan aldığı bariz zevke gölge düşürüyor. Hafta boyunca, tadımların planlanması ve yeni yeteneklerin araştırılması (piyasa sürekli olarak yeni isimler ekleniyor) arasında Brooks, birçoğu diğer pop-up'lara veya festivallere koşan ya da kendi festivallerini yürüten satıcılar listesini kontrol ediyor. restoranlar. Pazar günlerinde sabah 6'da tesiste bulunuyor, yüklemeleri yönetiyor ve personeli karşılıyor.
Artık her yerde bulunan Tacos 1986'nın köken hikayesini anlatırken neredeyse gözyaşlarına boğuluyordu: “İnsanlar onların yeni ortaya çıktığını sanıyor ama hayır, bu adamları ayıran şey ne kadar sıkı çalışmalarıdır. Kendilerini öldürüyorlar! İstedikleri ölçekte başarılı olabileceklerini kanıtlamak için hiçbir şeye 'hayır' diyorlar.”
Satıcılarının beklentileri ne olursa olsun Brooks, Demby ve Butler, Cumartesi günü potansiyel bir ikinci pazar için yeni lokasyonlara açık olduklarını söylüyor ancak şu ana kadar hiçbir şey yolunda gitmedi. Demby, “Pazar günlerinin şehir merkezinde amiral gemimiz olarak kalmasını istiyoruz ve bunu sulandırmak için hiçbir şey yapmayacağız” dedi.
Brooks ise telsizi kalçasına iliştirilmiş bir şekilde yerde kalmaktan mutlu. “Smorgasburg'a girmek küçük işletmelerin hayatını değiştirme gücüne sahip” dedi. “Ve içeri girme sürecini özetlerseniz, evet bu süreç benimle bitiyor. Ama aslında bu o kadar basit değil” diye ısrar etti.
“Bu pazar bir topluluktur ve buradaki her bir kişi bir dizi farklı faktörün birleşiminden geçerek bu pazara girmiştir ve her satıcının bunun nasıl gerçekleştiğine dair kendi hikayesi vardır” dedi.
Telsiz sanki bunu kanıtlamak istercesine kıkırdamaya başlıyor ve Brooks burritosunu bırakıp asfaltta bir camın kırıldığı bir masaya doğru ilerliyor; yine de dikkatini gerektiren küçük bir tehdit. Büyüyen kalabalığın içinde kaybolmadan önce, yol boyunca el sıkışarak ve müdavimleri selamlayarak hızlı bir şekilde yürüyor.
LA Influential'dan daha fazlası
Zach Brooks, nar soslu mangalda kuzu kalbi ve pitmaster'dan aldığı yumuşak, dumanı tüten pideden oluşan bir kağıt tabak sunuyor. III Mas Barbekü'de, aniden ortaya çıkan bir taqueria olan Macheen'deki şüpheli aşçıya. Row DTLA'daki haftalık açık hava gıda pazarı Smorgasburg'da saat sabah 10:30 ve dört saatten fazla süredir çalışan Brooks aç.
Bir çocuk neşesiyle, “Bu kuzuyu alıp kahvaltılık börekinizin içine koymanızı düşünüyorum” diyor. “Sonra bu pideyi alıyorsunuz ve onunla Macheen tarzı bir sandviç yapıyorsunuz. Dolgu kadar iyi ne olur sence?”
Los Angeles'ın her kültürel köşesini şekillendiren değişim yaratanları keşfedin. Bu hafta size gücün düz bir çizgide ilerlemediğini anlayan ve noktaları nasıl birleştireceğini bilen Konektörleri sunuyoruz.. Her Pazar başka bir taksit için tekrar gelin.
Birkaç dakika sonra, Macheen ekibi ona kuzu kalpli kahvaltılık börek ve kızarmış tavuk dolgulu pide sandviçi verirken, 48 yaşındaki Brooks cevabını alıyor. “Tam bir değişiklik!” Brooks heyecanla haykırıyor.
Brooks, yakındaki bir tezgahta Kamboçya sokak yemekleri için sıraya giren insan kalabalığının arasından sıyrılıyor ve tabağı sabahın ortasındaki güneş ışığına çıkarıyor. Erimiş iç kısımlarını ortaya çıkarmak için burrito ve sandviç yarımlarını istifliyor ve hızlı bir fotoğraf çekiyor. Sonra kazıyor, patates kızartması parçaları ve kızarmış tavuk aşağıya doğru uçuşuyor.
Her ne kadar kendisini “yemek yemeyi seven şişman bir adam” olarak tanımlasa da Brooks, Los Angeles'ın mutfak dünyasının imrenilen bir köşesinin bekçisidir. Smorgasburg'un genel müdürü olarak, Pazar pazarında yer kapmak için çabalayan birçok acemi gıda girişimcisinden hangisinin kendisine katılacağına karar veriyor. özenle seçilmiş kadro. Brooks'tan gelen bir davet paha biçilmez bir destek sağlayabilir. Smorgasburg'da kendilerine yer edinen gelecek vaat eden kişiler, ya kendi restoranlarını açarak ya da yemek kamyonları ve pop-up'ların kalabalık dünyasında başarı elde ederek, defalarca daha büyük şeylere yöneldiler.
Brooks olmasaydı Los Angeles, mezun olan Smorgasburg mezunlarından birkaçını saymak gerekirse, Banh Oui'deki yaratıcı sandviçleri, Wanderlust Creamery'deki Asya aksanlı dondurmaları veya Tacos 1986'daki son derece lezzetli ızgara etleri keşfedemeyebilirdi. tuğla ve harç konumlarına. Ve bu günlerde, Lobsterdamus ve Chimmelier gibi sosyal medya aracılığıyla hayran kitlesine sahip son derece popüler satıcıların genel merkezi olarak hizmet veriyor. Aynı zamanda, Teksas tarzı ızgarayı Orta Doğu lezzetleriyle harmanlayan III Mas ve çılgınca yaratıcı Tayland esintili dondurma lezzetlerinin tedarikçileri Moom Ma'am dondurması gibi daha yeni konseptler için gerçek dünya deneyimi sağlıyor. (III Mas kısa süre önce yeni açılacak bir şarküteri ve fırına odaklanmak için Smorgasburg'dan ayrıldı.)
Smorgasburg'da kendilerine yer bulan, yükselişe geçenler defalarca daha büyük şeylere imza attılar.
Lobsterdamus'tan Johnny Angeles, “Adamın rüya gibi bir işi var; başvurduğumuzda geldi ve 'Tamam, biraz ıstakoz yiyeyim' dedi” dedi. “Bize gerçekten inandı ve bugün sahip olduğumuz başarıya sıçramamız için bize bir platform verdi. Olmadan [Brooks]tamamen farklı bir hayat yaşıyor olurdum.
Smorgasburg'un kurucuları Eric Demby ve Jonathan Butler, Brooklyn, NY'deki ilk lokasyonlarından batıya doğru genişlemek istediklerinde, 2009'da Los Angeles'a taşınmadan önce etkili New York yemek blogu Midtown Lunch'ı kuran Brooks'a yeni gösteriyi yönetme konusunda başvurdular. . Brooks pek de heyecanlanmamıştı.
“Bunun berbat bir fikir olduğunu düşündüm!” Brooks dedi. “LA New York değil. Ve şehir merkezi Brooklyn değil. Ve eğer 20.000 kişinin sokaklarda dolaşmasını bekliyorsanız Los Angeles'ın nasıl çalıştığını anlamıyorsunuz demektir.”
Demby ve Butler ısrar ederek Brooks'u Smorgasburg'un gelecekteki evini – geliştiricilerin üst düzey mağaza ve apartmanlardan oluşan bir koleksiyon olan Row'a dönüştürmeyi planladığı Los Angeles Sanat Bölgesi'ndeki artık kullanılmayan Alameda Ürün Pazarı'nı – incelemeye ikna etti. Ziyaret ve daha fazla toplantıdan sonra Brooks bu fikre ulaştı.
Bağlantılarını kurmaya ve hayran olduğu şeflere yaklaşmaya başladı. Derinlik ve çeşitlilik çok önemliydi: “Hayalim Jonathan Gold'un seveceği bir kadroya sahip olmaktı” dedi merhum LA Times yemek eleştirmenine atıfta bulunarak. “Ama aynı zamanda turistlerin seveceği, Instagram'daki insanların seveceği ve ikinci nesil Çinli çocukların seveceği şeyler de istedim. [San Gabriel Valley] İyi yemeğin ne olduğunu bilenler çok sevinir.”
Ayrı durmaya özen gösterdi. “İstediğimiz son şey, insanların Smorgasburg'a girip şöyle demeleriydi: 'Ah, çiftçi pazarımızdaki satıcılar var, Salı günleri ofisimin önüne park eden tüm yiyecek kamyonları var'” dedi. “İnsanların içeri girdiğinde tamamen farklı bir şeyle karşılaştıklarını hissetmeleri gerektiğini biliyorduk.”
Brooks yapmak istediği şeyi başarmış gibi görünüyor. COVID-19 salgını sırasında 15 ay kapalı kalan pazar, Temmuz 2021'de rekor bir katılımla yeniden açıldı ve bugün, her Pazar kapılardan giren 6.000 ila 10.000 kişi, 50 ila 60 satıcının teklifleriyle karşılaşıyor. Yiyecekleri Los Angeles'taki pek çok göçmen topluluğunun geniş çeşitliliğini yansıtıyor. Chimmelier'den son derece çıtır, baharat kaplı Kore usulü kızarmış tavuk var; Evil Cooks'tan korkutucu derecede dokunaçlı bir papaz; Lei'd Cookies'ten Hawaii esintili ikramlar (slogan: “kurabiyeler o kadar güzel ki, kendinizi daha yeni tatmış gibi hissedeceksiniz”).
Eski ürün pazarının otoparkında daha fazla stant için yer var ve Brooks, olası yeni satıcıların başvuru sayısının pandemiden bu yana istikrarlı bir şekilde arttığını söylüyor. Ancak çok büyümek konusunda tereddütlü: “Burada kimse nakit para kazanmıyor” dedi. “Satıcıları sürdürülebilir hissettirecek şekilde ekliyoruz. Bir satıcı bile diğerinin kârlı olup olmaması arasındaki farkı yaratabilir.”
— Zach Brooks'İnsanların içeri girdiğinde tamamen farklı bir şeyle karşılaştıklarını hissetmeleri gerektiğini biliyorduk.'
Satıcılar tezgahları için her hafta 150 ila 350 dolar arasında ödeme yapıyor ve kendi yiyecek fiyatlarını belirliyor; Smorgasburg satışlarından pay almıyor. Ekip, finansman konusunda ağzı sıkı olmasına ve gelir rakamlarını açıklamayı reddetmesine rağmen, pazarın parasının çoğunu, Guelaguetza'dan Fernando Lopez ve I Love Micheladas tarafından yönetilen, sürekli kalabalık olan şirket içi bira bahçesinden kazandığını söylüyorlar. DineLA, LA Phil ve San Pellegrino gibi markalar ve topluluk ortaklarıyla etkinlikler olarak. Kiralama yoktur; Satıcılar isterlerse ayrılmakta özgürdürler.
Brooks, Smorgasburg'da bir yer bulmayı umut eden insanlardan ayda 100 başvuru aldığını tahmin ediyor. Tutkunun, iş anlayışının ve elbette harika yemeklerin bir karışımını arıyor. Yemeklerin sosyal medya için görsel çekiciliği olması yardımcı olur, ancak bu bir gereklilik değildir; Brooks, düzenli olarak Smorgasburg'un sosyal medya kanallarında satıcılara yer veriyor ve katılımcılara kendilerini nasıl tanıtacaklarını öğretmeye yardımcı olmak için TikTok gibi platformlarla atölye çalışmalarına ev sahipliği yapıyor.
Her ilişkide olduğu gibi, zamanlama çok önemlidir; potansiyel bir satıcının sunmak istediği yiyecek, zaten listede olan birinin işini baltalama tehlikesi taşıyorsa, büyük olasılıkla bir yer alamayacaktır. Ancak, diyelim ki, çok popüler bir dondurma satıcısı kendi yerini açtıysa (Wanderlust Creamery'de olduğu gibi), Brooks, değerli bir halef bulmak için kısmen Dondurma Sokağı gibi haftalarca sürecek bir etkinlik başlatabilir ( Moom Ma'am'a girin).
Brooks, Smorgasburg'un satıcıların lehine olacak şekilde iş yaptığını vurguladı. Organizatörlerin bir şefin satışlarından önemli bir pay aldığı veya şefin sergilenmesi karşılığında yiyeceklerini vermesini beklediği yemek festivallerinde tipik olarak sunulan düzenlemeleri küçümsüyor.
“Başarılı bir şirket olmak için ihtiyaç duyduğumuz parayı, çalışanlarımızı ezmeden kazanabiliriz” dedi.
Bu şefin ilk MO'su, kurumsal derebeylerini biraz rahatsız ediyor.
Demby, “Zach'in Aşil topuğu varsa, o her zaman satıcının tarafını tutuyor demektir” dedi. “Artık çok daha fazla insan geliyor, daha fazla kira talep edebilirdik ama o şöyle şeyler söylüyor: 'Bu adamlar piyasanın ruhu için önemli ve fiyatları yükseltirsek gidebilirler.'”
Her şeyden önce, Brooks bağlılık talep ediyor – katılımcılar her hafta ister yağmur ister güneş olsun stantta bulunmalıdır – ve tıpkı pazarın kendisinde olduğu gibi sadık bir takipçi kitlesi oluşturmanın zaman alacağı konusunda onları uyarıyor. “Satıcılar bunun bir ortaklık olduğunu biliyor; onlar için çok şey yapıyoruz ve onlardan, yaptıklarımıza saygı duymalarını bekliyoruz çünkü bu, sonuçta onların başarılı olmasına yardımcı olacak.”
Sert aşk, Brooks'un keskin, kendini beğenmiş mizah anlayışına ve satıcılarının amigo kızlarından biri olmaktan aldığı bariz zevke gölge düşürüyor. Hafta boyunca, tadımların planlanması ve yeni yeteneklerin araştırılması (piyasa sürekli olarak yeni isimler ekleniyor) arasında Brooks, birçoğu diğer pop-up'lara veya festivallere koşan ya da kendi festivallerini yürüten satıcılar listesini kontrol ediyor. restoranlar. Pazar günlerinde sabah 6'da tesiste bulunuyor, yüklemeleri yönetiyor ve personeli karşılıyor.
— Zach Brooks'Başarılı bir şirket olmak için ihtiyaç duyduğumuz parayı, çalışanlarımızı oyalamadan kazanabiliriz.'
Artık her yerde bulunan Tacos 1986'nın köken hikayesini anlatırken neredeyse gözyaşlarına boğuluyordu: “İnsanlar onların yeni ortaya çıktığını sanıyor ama hayır, bu adamları ayıran şey ne kadar sıkı çalışmalarıdır. Kendilerini öldürüyorlar! İstedikleri ölçekte başarılı olabileceklerini kanıtlamak için hiçbir şeye 'hayır' diyorlar.”
Satıcılarının beklentileri ne olursa olsun Brooks, Demby ve Butler, Cumartesi günü potansiyel bir ikinci pazar için yeni lokasyonlara açık olduklarını söylüyor ancak şu ana kadar hiçbir şey yolunda gitmedi. Demby, “Pazar günlerinin şehir merkezinde amiral gemimiz olarak kalmasını istiyoruz ve bunu sulandırmak için hiçbir şey yapmayacağız” dedi.
Brooks ise telsizi kalçasına iliştirilmiş bir şekilde yerde kalmaktan mutlu. “Smorgasburg'a girmek küçük işletmelerin hayatını değiştirme gücüne sahip” dedi. “Ve içeri girme sürecini özetlerseniz, evet bu süreç benimle bitiyor. Ama aslında bu o kadar basit değil” diye ısrar etti.
“Bu pazar bir topluluktur ve buradaki her bir kişi bir dizi farklı faktörün birleşiminden geçerek bu pazara girmiştir ve her satıcının bunun nasıl gerçekleştiğine dair kendi hikayesi vardır” dedi.
Telsiz sanki bunu kanıtlamak istercesine kıkırdamaya başlıyor ve Brooks burritosunu bırakıp asfaltta bir camın kırıldığı bir masaya doğru ilerliyor; yine de dikkatini gerektiren küçük bir tehdit. Büyüyen kalabalığın içinde kaybolmadan önce, yol boyunca el sıkışarak ve müdavimleri selamlayarak hızlı bir şekilde yürüyor.
LA Influential'dan daha fazlası