Costa Mesa'daki Mercado González'e girdiğinizde binlerce uyaran duyularınızı harekete geçiriyor.
Berrak pembeler ve yeşillerle renklendirilmiş ejder meyvesi, bir galericinin titiz gözüyle sergilenen düzinelerce meyve ve sebzenin arasına ahşap bir kutuda yığılmış. Masanın güneş ışığı kokusu, belki domuz yağı içinde yavaş yavaş köpüren karnitaların delici kokusuna karışıyordu. 70.000 metrekarelik alanda sesler alkış gibi çınlıyor – ya da belki de bu, yemek alanında sahnede oynayan mariachi üçlüsünün gerçek alkışıdır. Beyniniz aguas frescas, mariscos ve chicharrones için renkli işaretler kaydeder, ancak girişin yakınındaki paketlenmiş tortilla yığınına uzanarak başlarsınız. Hala sıcaklar.
Müşteriler hem bakkal hem de yemek salonu olan Mercado González'de alışveriş yapıyor. Eleştirmenimiz, içeri girer girmez binlerce uyaranın duyuları harekete geçirdiğini yazıyor.
(Bill Addison / Los Angeles Times)
Don Miguel ve Doña Teresa González, 1980 yılında Anaheim'da Northgate Market zincirini kurdu; şirket şu anda Güney Kaliforniya'da 40'tan fazla lokasyonda faaliyet göstermektedir. Kasım ayında Mercado González'in açılışı, Northgate için artık nesiller boyu aile üyelerinin önderlik ettiği yeni bir hırs seviyesine işaret ediyor: Muazzam alan, bir Meksika süpermarketini bir düzineden fazla puestos (kalıcı tezgah) ve daha kaliteli bir mağazanın sabitlediği bir yemek salonuyla kusursuz bir şekilde birleştiriyor. Maizano adında yemek restoranı.
Ölçeği ilk başta bunaltır ve neşelendirir, ancak mercado hızla günlük kullanıma uygun hale geldi. Müşteriler her saat başı telaşsız bir şekilde dolaşıp (yaklaşık milyarlarca seçenek arasında) demet kişniş, kurutulmuş biber, kahve kreması ve önceden terbiye edilmiş bifteği sepetlerine atıyorlar. Birkaç yalnız insan ellerinde tacos veya tortalarla dolaşıyor. Çok daha fazla çift ve aile, duvar resimleriyle süslü yemek alanında veya bitişikteki gölgeli verandadaki masalarda kamp kurmaya çalışıyor. Hafta sonları mekan kalabalıklaştığında ve park yeri bir kabusa dönüştüğünde koltuk için rekabet kıyasıya bir hal alıyor – beşinci kez tur attıktan sonra vale standı pratik bir seçenek gibi gelmeye başlıyor – ancak içerideki canlı müzik başlangıçtaki sıkıntıyı ortadan kaldırmaya yardımcı oluyor.
Altı ay sonra kalabalıkta herhangi bir azalma belirtisi görünmüyor.
Son aylarda tekrar tekrar geri döndüğümde, bir midem puestos'un yüzlerce mutfak olanaklarını araştırmaya çalışırken, mercado çevresinde neredeyse anında sivil katılıma tanık olmak heyecan vericiydi. Küratörlük, onlarca yıllık iş anlayışını yansıtıyor, hiç şüphe yok, ancak hiçbir pazarlama veya mesajlaşma, Cumartesi gecesi çok nesilli sahneye, dans eden ruhların geçit törenine, müşterilerin üçüncü bir tekila içmesine veya altındaki en kusursuz marul başını seçmesine ilham veremez. bir çatı. Görünen o ki toplum burayı hızla seçmiş ve ona hayati bir üçüncü alan olarak can damarı vermiş.
Bunlar mercadonun tadını çıkarmanın 10 favori yolu. Bu sadece bir başlangıç ve tamales'i, eğri büğrü pollo adobado'yu ve paleta de fresa con crema'yı göz ardı etmedim. Eve götürdüklerim (ya da erimeden arabada yediklerim). Burada, mercado'nun sürekli yankılanan duvarları arasında yemekten en çok keyif aldığım yemeklere odaklanıyorum.
Alışveriş yapanlar Mercado González'in kalabalık otoparkında yürüyor. Vale standı beşinci kez döndükten sonra pratik bir seçenek gibi gelmeye başlıyor
(Dania Maxwell / Los Angeles Times)
Berrak pembeler ve yeşillerle renklendirilmiş ejder meyvesi, bir galericinin titiz gözüyle sergilenen düzinelerce meyve ve sebzenin arasına ahşap bir kutuda yığılmış. Masanın güneş ışığı kokusu, belki domuz yağı içinde yavaş yavaş köpüren karnitaların delici kokusuna karışıyordu. 70.000 metrekarelik alanda sesler alkış gibi çınlıyor – ya da belki de bu, yemek alanında sahnede oynayan mariachi üçlüsünün gerçek alkışıdır. Beyniniz aguas frescas, mariscos ve chicharrones için renkli işaretler kaydeder, ancak girişin yakınındaki paketlenmiş tortilla yığınına uzanarak başlarsınız. Hala sıcaklar.
Müşteriler hem bakkal hem de yemek salonu olan Mercado González'de alışveriş yapıyor. Eleştirmenimiz, içeri girer girmez binlerce uyaranın duyuları harekete geçirdiğini yazıyor.
(Bill Addison / Los Angeles Times)
Don Miguel ve Doña Teresa González, 1980 yılında Anaheim'da Northgate Market zincirini kurdu; şirket şu anda Güney Kaliforniya'da 40'tan fazla lokasyonda faaliyet göstermektedir. Kasım ayında Mercado González'in açılışı, Northgate için artık nesiller boyu aile üyelerinin önderlik ettiği yeni bir hırs seviyesine işaret ediyor: Muazzam alan, bir Meksika süpermarketini bir düzineden fazla puestos (kalıcı tezgah) ve daha kaliteli bir mağazanın sabitlediği bir yemek salonuyla kusursuz bir şekilde birleştiriyor. Maizano adında yemek restoranı.
Ölçeği ilk başta bunaltır ve neşelendirir, ancak mercado hızla günlük kullanıma uygun hale geldi. Müşteriler her saat başı telaşsız bir şekilde dolaşıp (yaklaşık milyarlarca seçenek arasında) demet kişniş, kurutulmuş biber, kahve kreması ve önceden terbiye edilmiş bifteği sepetlerine atıyorlar. Birkaç yalnız insan ellerinde tacos veya tortalarla dolaşıyor. Çok daha fazla çift ve aile, duvar resimleriyle süslü yemek alanında veya bitişikteki gölgeli verandadaki masalarda kamp kurmaya çalışıyor. Hafta sonları mekan kalabalıklaştığında ve park yeri bir kabusa dönüştüğünde koltuk için rekabet kıyasıya bir hal alıyor – beşinci kez tur attıktan sonra vale standı pratik bir seçenek gibi gelmeye başlıyor – ancak içerideki canlı müzik başlangıçtaki sıkıntıyı ortadan kaldırmaya yardımcı oluyor.
Altı ay sonra kalabalıkta herhangi bir azalma belirtisi görünmüyor.
Son aylarda tekrar tekrar geri döndüğümde, bir midem puestos'un yüzlerce mutfak olanaklarını araştırmaya çalışırken, mercado çevresinde neredeyse anında sivil katılıma tanık olmak heyecan vericiydi. Küratörlük, onlarca yıllık iş anlayışını yansıtıyor, hiç şüphe yok, ancak hiçbir pazarlama veya mesajlaşma, Cumartesi gecesi çok nesilli sahneye, dans eden ruhların geçit törenine, müşterilerin üçüncü bir tekila içmesine veya altındaki en kusursuz marul başını seçmesine ilham veremez. bir çatı. Görünen o ki toplum burayı hızla seçmiş ve ona hayati bir üçüncü alan olarak can damarı vermiş.
Bunlar mercadonun tadını çıkarmanın 10 favori yolu. Bu sadece bir başlangıç ve tamales'i, eğri büğrü pollo adobado'yu ve paleta de fresa con crema'yı göz ardı etmedim. Eve götürdüklerim (ya da erimeden arabada yediklerim). Burada, mercado'nun sürekli yankılanan duvarları arasında yemekten en çok keyif aldığım yemeklere odaklanıyorum.
Alışveriş yapanlar Mercado González'in kalabalık otoparkında yürüyor. Vale standı beşinci kez döndükten sonra pratik bir seçenek gibi gelmeye başlıyor
(Dania Maxwell / Los Angeles Times)